mandag 23. oktober 2017

Utenlandske flagg og niqab

I går kveld havnet jeg i en debatt om hvorvidt man synes det var greit med utenlandske flagg på 17 mai eller ikke. For å svare helt ærlig; nei det syns jeg ikke. Dette er en dag hvor vi feirer Norge og da syns det det skal være norske flagg som bæres. 



Det fikk meg til å tenke på debatten som har foregått her til lands en god stund nå ang burka og niqab. Muslimske kvinner føler seg sett ned på og stirret på. Personlig syns jeg folk må få kle seg som de vil, men det er litt skummelt å ikke se ansiktet til den jeg prater meg jeg...


Og de som mener at selv små barn skal kles i burka og niqab; Stopp! La barn være barn! Ikke dekk dem til, de er nydelige som de er! Lite er vakrere enn et barnesmil ♡



Og hva med de kvinnene som kler seg som oss, som bor eller ferierer i muslimske land. Tipper ikke de får noe særlig mindre dømmende blikk enn det muslimske kvinner i niqab får her til lands. Her i Norge straffer vi hvertfall ikke kvinner for å kle seg som de vil. I muslimske land bør man være forsiktig.




Hadde jeg vært på ferie i et strengt muslimsk land hadde jeg nok vært ganske forsiktig med hvordan jeg kledde meg. Men om jeg ønsker at de godtar at jeg er på stranda i bikini, så såklart jeg godtar at de bader i bade-burka. Folk må få kle seg som de vil! Jeg liker bare ikke at de dekker til ansiktene sine. Vi mennesker kommuniserer mye med det usagte...

Ingen kommentarer: